nuffnang ads

Tuesday 3 June 2014

Insane Story: Kalau Haiwan Tak Ada Tengkuk


Yang ni betul pelik. Tapi sebelum tu aku ada satu cerita dekat korang. Saja aku ceritakan cerita ni sebab aku rasa ni ilmu jugak yang boleh aku share. Tapi aku pun kurang pasti pasal cerita ni. Untuk siapa yang tahu pasal cerita yang aku nak cerita ni, betul kan aku kalau aku tersilap. Tak nak lah pulak nanti ada yang tersesat dengan cerita aku ni. Sebab cerita ni pun di ceritakan oleh seorang pak cik yang baru balik dari umrah dan pak cik tu bagi tahu dia dengar cerita ni masa dia pergi umrah. Cerita dia macam ni, sebenarnya dulu manusia tak ada tengkuk. Haa, macam pelik kan? Tapi macam mana manusia boleh ada tengkuk macam sekarang??? Jawapannya macam ni, sebelum Nabi Adam di tiupkan roh, di sebabkan syaitan rasa benci pada Nabi Adam,syaitan laknatullah telah menarik kuat kepala Nabi Adam (mungkin macam nak cekik la kut) hinggakan terhasilnya tengkuk, macam yang kita ada sekarang. 

Dan lagi satu cerita yang pak cik tu cerita, sebenarnya manusia tak ada pusat pada mulanya, dan sebab rasa benci jugak, syaitan telah meludah Nabi Adam dan mungkin terkena pada bahagian tempat pusat yang kita ada sekarang. Sebab tu terhasilnya pusat. Haa, macam mana? Kalau aku tersilap cerita atau cerita aku ni bertentangan dengan perkara sebenar, minta maaf lah sebab aku pun dengar dari pak cik tu. Kalau korang yang dah pernah pergi umrah dan tahu cerita ni, bagi komen sikit kot-kot korang lagi tahu pasal cerita ni. Ok sekarang, tutup cerita tu, tapi aku nak tanya korang boleh imagine tak kalau binatang tak ada tengkuk. Dan aku rasa yang menerima impak paling besar pada permasalahan ni mungkin ziraffah lah sebab dia yang paling teserlah tengkuk dia yang panjang tu. Meh kita tengok gambaran kalau binatangbinatang tertentu ni tak ada tengkuk. Baru kita boleh rasa kekuasaan Allah yang telah ciptakan semua makluk atas muka bumi ni cantik-cantik semuanya. Tapi gambaq ni agak pelik sikit, nama pun insane story. Tengok lah sendiri.



2 comments:

  1. pernah dengar pasal pusat tu aje, pasal tengkok tu tak pernah lah pula.....
    Assalamualaikum...

    ReplyDelete