nuffnang ads

Friday 2 May 2014

Love Story: Kisah Kanak-Kanak Dengan Seekor Binatang

Aku tak tahu macam mana nak mulakan, tapi sebelum apa-apa aku rasa tajuk aku tu macam tak berapa nak kena je. Hmm…ok, macam nilah sebagai manusia, kita sepatutnya kita perlu ada rasa ehsan pada haiwan. Kadang-kadang binatang yang tuhan ciptakan tu la yang buat kita happy dan tak rasa sunyi (macam kawanlah kot) . Macam yang aku post ni. Moral dia kat sini, kita perlu ada rasa belas kasihan pada benda-benda hidup yang lain. Korang pernah dengarkan kisah seorang bekas pelacur yang telah di janjikan syurga sebab bagi air dekat seekor anjing yang haus . Macam yang kita tahu, anjingkan haram tapi wanita ni di janjikan syurga sebab rasa ehsannya pada anjing tu dan sanggup menolong anjing tu.Senang cakap, selain manusia kita perlu bersifat ehsan pada haiwan dan termasuklah tumbu-tumbuhan. Aku rasa kalau tumbuhan boleh bercakap dah lama hutan-hutan kat Malaysia ni dah sumpah seranah orang yang buat pembakaran hutan atau buat pembalakan haram . Okey, macam tak ada kena mengena plak dengan apa yang aku nak post ni. korang tengok dan hayatilah apa yang aku nak post ni.


No comments:

Post a Comment