nuffnang ads

Wednesday 28 May 2014

Cool Story: Design Power Renger Yang Cool Dari Pelukis Mexico, Fernando Peniche

Ni aku rasa cool untuk aku share dengan korang. Memandangkan masa kecik-kecik dulu aku peminat power rangers yang tegar, dan aku rasa korang pun ada situasi yang sama dengan aku, jadi mungkin korang dapat tengok  perubahan dan perbezaan power rangers dulu dengan sekarang. Apa yang mungkin korang tak perasan, kalau kita tengok betul-betul power rangers dari dulu sampai sekarang sama aje conceptnya. Meh sini kita tengok apa persamaan dia. Mula-mula ada lima orang yang terpilih untuk jadi power renger mengikut warna-warna tertentu (selalunya warna merah akan jadi ketua, kuning, hijau, biru,hitam,pink atau mungkin putih ) dan selalunya lima orang yang terpilih tu, 3 lelaki dan dua perempuan. Tak pernah plak aku tengok power rangers ada 4 lelaki sorang perempuan. Step seterusnya,mula-mula dorang akan berlawan dengan orang jahat (termasuk koncu-koncu yang senang di kalahkan dan banyak pulak tu). Kat hujung-hujung tu, Orang jahat mesti kalah atau mati dan lepas tu ketua orang jahat bagi orang jahat yang dah di kalahkan tu jadi besar. Dan lepas tu mulalah power rangers tu panggil robot dorang yang boleh bercantum jadi satu. Haa, macam mana. Sampai sekarang aku rasa concept dia tetap sama kan? Tapi sekarang aku rasa budak-budak pun dah tak layan sangat dah power ranger ni. Dan aku rasa korang pernah hadapi situasi yang sama dengan aku, bila kita masing-masing akan cop siap-siap power rangers color apa yang kita nak jadi. Kat sini aku post beberapa power rangers yang mula-mula dulu dengan costume dorang masing-masing. Lagi satu mesti korang ingat lagu ni ‘go go power rangers’ ni la power rangers yang pertama orang putih buat. Panjang plak cerita aku ni. Jadi tak mau cakap banyak meh kita tengok costume power rangers yang cool yang di lukis oleh seorang pelukis mexico. Nama dia Fernando Peniche. tapi sebelum tu, kita tengok koleksi costume power rangers dulu-dulu.
  


Ni apa yang aku cool yang aku cakap tadi...evolusi power ranger yang terjadi yang di reka oleh Fernando Peniche



No comments:

Post a Comment