nuffnang ads

Thursday 24 April 2014

Awesome Story: Suasana Malam Di Bandar-Bandar Utama Dunia

Just for info, selain pencemaran udara, pencemaran air, pencemaran bau dan pencemaran bunyi sebenarnya ada satu lagi pencemaran yang mungkin kita terlepas pandang. Yes, pencemaran cahaya! Kalau korang nak tahu pencemaran cahaya sebenarnya boleh menyababkan mata jadi rabun dan mungkin akan menyebabkan masalah kesihatan yang lain. kalau tak silap aku, Last Vegas antara salah satu Bandar yang menghadapi masalah pencemaran cahaya terutama waktu malam. Saja aku nak share benda ni, dan dekat bawah ni aku ada post gambar suasana waktu malam di beberapa buah Bandar utama dunia. Termasuklah Malaysia. Cuma aku harap Malaysia tak termasuk dalam list Bandar yang tercemar dengan cahaya pada waktu malam. Tapi bagi aku,awesome kot keadaan atau suasana Bandar-bandar ni kalau waktu malam. 


No comments:

Post a Comment