nuffnang ads

Friday 7 March 2014

Muslim Story: Pengulangan Perkataan Dalam Al-Quran

Kadang-kadang aku ni obsess sikit dengan matematik. Bukan obsess macam mana,nak tahu apa yang menariknya matematik tu. Sampai aku sendiri jadi minat dengan matematik. Let me straight to the point, ada satu hari, time aku godek-godek pasal matematik ni, aku ada terjumpa satu video kat you tube ni, dia tak adalah kena-mengena dengan metematik sangat,tapi kalau ada kena mengena dengan number tu,kira halal la kalau nak cakap benda tu matematik kan? Yang aku nak post ni pasal pengulangan sesuatu perkataan dalam Al-Quran. Korang boleh tengok ada banyak benda yang kita tak tahu lagi tentang keajaipan Al-Quran sebenarnya. Lagi pun kalau tak silap aku aku ada pernah dengar penceramah kat kolej aku cakap “Al-Quran ni tak akan habis keajaipan dia kalau kita nak explore sampai hari kiamat sekali pun”. Biar aku terang kan sikit tentang video ni, berdasarkan video ni, pengulangan or repetitions beberapa perkataan dalam al-quran sebenarnya ada petanda sendiri yang menunjukkan keajaipan al-Quran tu sendiri. Aku pun tak adalah faham 100% apa yang video ni cuba sampaikan sebab dia ada kena mengena dengan sains jugak sebenarnya. Harap korang lagi faham video ni dari aku. Okey? kalau boleh share la, untuk pengetahuan jugak sebenarnya.


No comments:

Post a Comment