nuffnang ads

Friday 7 March 2014

Fact Story: 14 Fakta Tentang Mimpi

Mungkin ada yang tak tahu lagi fakta pasal mimpi ni. So aku share dekat sini. Apa-apa pun korang tengok lah apa yang aku post ni. Lagi satu aku nak share, kalau korang termimpi benda buruk korang bangun,instigrfar dan selawat lepas tu korang ludah belah kiri lebih kurang tiga kali. Note that, time ludah tu tak payah keluar air liur pun tak pa. Kalau mimpi yang buruk tu dia datang dari Syaitan. Kalau ada sesiapa termimpi berjumpa Nabi Muhammad, korang patut bersyukur sebab mimpi korang tu betul, sebab Syaitan tak boleh tiru Nabi Muhammad dalam mimpi sekali pun. okey baca la fakta kat bawah ni. 








Biar aku cerita sikit pasal Dejavu. Dejavu tu bermaksud situasi macam korang dah rasa benda tu pernah terjadi dekat korang sebelum-sebelum ni. Mungkin korang atau kawan korang ada pernah cakap macam ni “aku rasa macam pernah ada dekat sinilah sebelum ni” atau “macam pernah terjadilah benda ni dekat aku dulu”. Itulah maksud dan perasaan dejavu sebenarnya. Kenapa boleh jadi macam tu? Yang ini aku tak sure fakta atau auta, tapi ada seseorang pernah bagi tahu aku punca kita merasakan dejavu tu sebab waktu kita tidur roh kita keluar dari tubuhkan, jadi roh kita pernah pergi ke tempat yang kita rasakan dejavu tu. Maksudnya roh kita dah pernah pergi tempat yang kita pergi sebelum kita (jasad & roh) yang pergi sendiri. Ini apa yang aku tahulah, tak tahu betul ke tak. Tapi untuk kepastian korang tanyalah cekgu, ustaz, ustazah or search kat google. Mungkin korang boleh dapat explanation lagi baik kot.

No comments:

Post a Comment