nuffnang ads

Thursday 6 March 2014

Ago Story: Kartoon Dulu-Dulu dan Sekarang

Korang ingat lagi tak cerita kartoon yang korang pernah tengok masa korang kecik-kecik dulu. Doeremon jangan cakap la,memang tak terkecuali lah yang tu.katoon jepun yang lain macam Sailormoon, Dragon Ball, Mojaco pun memang terbaik dulu. Kalau korang ingat, banyak jugak kartoon-kartoon Malaysia yang famous dulu sebenarnya.  Contohnya, Keluang Man, Yokies (aku tak tahu nak spell macam mana,tapi aku rasa korang ingat kot,kartoon bentuk telur tu),Sang Wira, rimba, Putih, Silat Lagenda, Usop Sontorian ( legend kot yang ni) and Anak-Anak Sidik. Dan kalau korang tengok sekarang ni pun dah banyak cerita katoon yang anak tempatan sendiri yang buat. Yang paling famous kalau Tanya budak-budak sekarang upin & ipin and boboiboy. Aku salah seorang yang suka tengok kartoon. Sebab tu kalau korang tengok kat background blog aku ni, ada detective conan kat belakang tu. Huhuhu. So, untuk kali ni aku nak seggest kat korang cerita or movie yang patut korang tengok walau pun umur korang dah lanjut and aku jamin lah korang tak akan menyesal kalau tengok cerita katon yang aku suggest ni. Untuk korang yang rasa cerita katoon tu untuk budak-budak je, korang salah lah kot. Sebab sometime aku rasa ceria krtoon lagi best dari cerita orang yang real belakon.  Kalau boleh lepas tengok cerita-cerita yang aku seggest ni, korang bagilah komen kat aku pasal cerita tu. Manalah tahu korang tak puas hati ke. Ni dia cerita yang aku suggest tu:
  • ·         How to train your dragon
  • ·         Wall-E (dah lama cerita ni,tapi memang awesome giler cerita dia)
  • ·         Tangled
  • ·         Cloudy of the chain meat ball (1)
  • ·         Wreck it Ralph
  • ·         The crood
  • ·        Frozen (aku tak tengok lagi cerita ni,tapi dah menang Oscar as filem animasi terbaik ,kira seronok la kan)
  • ·         Up


Sebenarnya ada banyak lagi cerita katoon yang best-best. Sebenarnya ada cerita dari apa yang aku list kan kan atas ni, dah di tayang pun kat saluaran Disney.  tapi yang ni yang aku suggest kat korang. Dan tahun ni aku tak sabar nak tunggu cerita how to train your dragon 2. Macam best je aku tengok trailer dia. Untuk mudahkan korang, aku post skali trailer cerita tu dekat bawah ni. Tapi korang kena tengok dulu la How to train your dragon 1, baru korang tahu kesinambungan cerita tu. Cloudy of the chain meat ball 2 pun dah ada, tapi bagi aku macam kureng sikitlah. Tak nak tulis panjang-panang harap korang tengok trailer yang kau suggest ni and cube korang tengok trailer kat bawah ni. Lagi satu, aku post jugak lagu intro Katoon dulu-dulu tu. So  Enjoy it.

How To Train Your Dragon



Kluang Man



Mojaco

No comments:

Post a Comment